کربلاسرزمینی به وسعت همه ای تاریخ از ازل تا ابد برای مشق گرفتن از عاشورا و پیداکردن راه اسمان از زمین خاکی راهی که سیداشهدا ع و اصحابش برای ما رسم کردنند .که راه گم نکنیم در ظلمات و تاریکی دنیا .که این گم کردن راه باعث بوجود امدن واقعه ای شود مانند کربلا .براستی چه شد که خون سیدالشهدا ع و اصحابش را بی شرمانه بر زمین بلا ریختن خون حصرت در زمانی بر زمین گرم کربلا ریخته شد که کم نبودن شیعیان و اشنایان به مقام اهل بیت نبی مکرم اسلام که نتوانند از ان حادثه جانسوز جلوگیری کنند .چنین نیست که واقعه کربلا یک شب و با شتاب رخ داده باشد و فرصتی برای تشخیص حق و باطل نباشد .و خود حضرت سیدالشهدا ع هم نشسته باشند و هیچ فعالیتی جهت اگاه کردن مردم نکرده باشند .با وجود همه فعالیت های امام ع خون مبارکشان بر زمین گرم کربلا ریخته شد .البته که انتخاب راه خود حضرت با اغوش باز و با تشخیص درست و نیاز روز اسلام بوده است که اسلام جده بزرگوارشان بماند تا ابد برای امروز و ایندگان . اما چه دلایلی باعث این انتخاب شد .اگر به شمارش بتوان گفت .اول بدعت وراضح در دین و سکوت مردم در برابر ان ...از کوخ گاهگلی پیامبر اکرم ص تا کاخ خضرای معاویه از دنیا تا اخرت فاصله است .سقیفه بنی ساعده این بدعت را بنیانگذاشتن و روز رحلت رسول اکرم ص بدعت اعلام جانشینی او کرده .و یزید را به جانشینی خود اعلام کرده و خلیفه مسلمین خوانده ..کوتاهی درابلاغ پیام توسط خواص دینی ..حضرت بعد از هجرت از مدینه به مکه دست به کارهای تبلیغی زدنند که قابل توجه است از جمله اصحاب و تابعین رسول خدا ص را دعوت کرده تا در موسم حج در منی جمع شوند و خطاب به انها با احادیث و روایات و سخنان رسول اکرم ص در شان خود و خانوادهشان .برای این گروه از خواص دین که در بین مردم نفوذ داشتند عرصه کرده اند و انها نیز سخنان حضرت را تصدیق کرده و عهد بستن جهت بازگو کردن انچه فرا گرفته اند اما چه کردنند دریغ از بازگو کردن ان حقایق ..فاصله گرفتن مردم از دین واقعی و فراموش شدن باطن و حقیقت دین در میان اکثریت مردم ..اکثر مردم فکر میکردنند میتوان با پیروی از هواهای نفسانی باز هم دم از دین زد و مرز حق و باطل را تشخیص دهند .انها در زمان رسول اکرم ص نیز فقط ظاهر دین را درک کرده و باطن دین که حقیقت ان است را درک نکرده و مانند یهودیا هر جاکه به نفع خودشان بود از دین استفاده میکردنند یعنی فقط جسم بود که نماز میخواند و روزه میگرفت و سایر اموطها را انجام میداد و روح که پیکره اصلی این درک بود جدا از جسم در پی هوای نفس بود ..شرط گذاشتن برای امام اخلاق شخصی خالص نبودن برای امام ع شرط گذاشتن یعنی بندگی به شرط و ماهیت درونی افراد تغیر انفسی شان .چگونه میتوان فهمید که ملتی دچار تغیرانفسی شده .منیت و فخر فروشی و خود برتر بینی ها ی احمقانه و برخ کشیدنهای مادی و سرگرمی های عبث و بیهوده و جمع اوری مال و منال و بی مقدار دانستن رن و پاین بودن جایگاه اووو اینکه حب دنیا که راس کل خطاهاست و سر این قلاده در دست شیطان و اهل ان فکر میکنند که کنترل ان در دست خودشان است حاشا که محال است .و دور شدن از فطرت و ازادگی و مردانگی .که انچه باعث پذیرفته شدن حربن یزید ریاحی گشت همین ازادگی و مردانگی او بوده است و ادب و احترام گذاشتن به امام ع .بودنند کسانی که در لشگر عمربن سعد به نماز ایستادند و غافل از اینکه با باطن نماز سر جنگ دارنند .اینها ان معرفت دینی را کسب نکرده اند و فراموش کردن ازمون پروردگار و ترس از مرگ که خود کور شدن و ندیدن حق و باطل است ترس از مرگ که اگر بر ملتی مسلط شود باید ان ملت را در طول تاریخ ستم دیده حساب کرده و ریشه گرفتن جدایی دین از سیاست که بطور ظریفی در حال صورت گرفتن بود توسط یزید و یزیدیان .انچه گفته شد شاید چند دلیل از دلایل بسیاری باشد که میتواند در هر زمان و مکانی برای مسلمین رخ دهد .انچه حافظ مسلمین است در برابر اینگونه علت ها بصیرت و پیروی از ولایت فقیه که خود محکم ترین سد در مقابل اینگونه رخ داد ها است .شادی ارواح طیبه شهدا امام شهدا صلوات ./ علی ازیر
..خوشاانانکه با شهادت رفتند .خوشاانانکه دراین قافله نور جان تن دادنند.وخوشا بحال شما پدران ومادرانی که این گوهرهای پاک را در دامان خود پرورانندند.خوشابحال شما جانبازان و ازادگان و این ملت که از این امتحان اعظیم الهی سربلند بیرون امدنند.وبدا بحال انهایی که در این هشت سال اتش خون بی تفاوت ویا پرخاشگر و انتقاد کننده نظاره گر بودنند .انهایی که در این هشت سال معرکه امتحان بزرگ الهی به هر دلیلی خود و خانواده و فرزندان و نزدیکان و جان و مال خویش را دور نگه داشتند یقینا ازمعامله با خدا جا مانده وضرربزرگی کرده اند که حسرت ان را در روز واپسین خواهند خورد ....دفاع مقدس دوران خوش زندگی با لباس خاکی .دوران خوش با دوست بودن .دوران رشد و تعالی انسان و دوری از تغلقات دنیویی .زندگی در سنگرهای عشق .یاد فکه .یاد مجنون .شلمچه .فاو .کوهای سر به فلک کشیده غرب یاد دوکوهه و همه سرزمینهایی که محل عروج و وصل فرزندان این امت بود بخیر ...انچه در دوران هشت ساله دفاع مقدس اتفاق افتاد را نمی توان تنها خاص ان دوران دانست و بعد از ان فقط با سالگرد و یادواره از ان عبور کرد هرچند اینها هم خوب و لازم است ولی ان جوهره اصلی ان فرهنگ ناب ان روحیه جهادی که شاید کمتر به ان پرداخت شده است که چطور یک ملتی با دست خالی و فارغ از هرگونه کمک خارجی توانست هشت سال در مقابل دنیای استکبار ایستادگی کند و در همان دوران هم به پیشرفت های چشم گیری برسد در هر زمینه که شاید سالها زمان میخواست رسیدن به انها .رهبری پیامبر گونه امام که خود بر گرفته از ایمان و توکل خالص به پروردگار بود عامل اصلی و انتخاب راه و تشخیص درست نیاز ان روز اسلام که همان رفتن به جبهه از بین دیگر کارها .شهدا از بین مانندن سر کلاس درس و دانشگاه و کسب و کار ووو با بصیرت از بین این همه کار انچه مهمتر و الویت اول را داشت دچار توهم نشده و به ندای امام خویش لبیک گفتند .و زمانی که کار برای رضای خدا برای یاری دین خدا باشد .انجام ان مهم است تکلیف میشود .ان مشارکت مردمی که در دوران دفاع مقدس بوجود امد ان فرهنگ جهاد و شهادت که بر هم زد کل معادلات نظامی را .همه جای دنیا رسم است که کسی را که میخواهند تنبیه کنند در دوران جنگ به خط مقدم نبرد میفرستند ولی دفاع مقدس ما بر عکس اگر کسی را میخواستند تنبیه کنند بدترین ان این بود که از خط مقدم نبرد او را به عقب بکشند این چه فرهنگ نو ظهوری بود که در طی هشت سال هرروز پررنگ تر هم میشد .که با نشر و ترویج ان که همان حفظ روحیه جهاد و شهادت در جامعه و بکار بستن ان برای عبور از مشکلات و گردنه های سخت در صحنه بین الملی و چه امور زندگی راه گشا و کار امد است .شادی ارواح طیبه شهدا امام شهدا صلوات ./ علی ازیر
الهم رب شهررمضان الذی انزله فی القران..ای مهربان خدا.ای کریم بنده نواز. ای خدایی که از میان این همه صفات و اسامی مبارکی که داری یکی را بیشتر از همه بندهایت بکار میبرندبه ان امید دارند (بخشنده و مهربان)ای مهربان خدا ای رب من که به من فرصت دادی تا بار دیگر به میهمانی بیام .مولای من مزد این ماه را در کنار شهدا در فردای فرج بهر یاری امام زمان (عج)قرار بده انشاالله..عطردلاویزماه مبارک رمضان می اید ماه میهمانی بندگان خدا .ارتباط با خدا درسایه عبادات شکل میگیردوبا ممارست ودوام ان عمیق میشود و ثمره ان کسب حکمت و معرفت و ارامش و اطمینان در زندگی میشود .شعائر دینی نشانه های اسلام واظهار مسلمانی ما هستندعمل به شعائر و اموزهابرای صیقل دادن روح و مستحکم تر شدن ارتباط با خدا از اهمیت خاصی برخوردار است .شعائر و اعمال دینی در اسلام به هیچ وجه جنبه تشریفاتی ندارند و هر کدام منطق خاصی برای رشد و کمال و کسب معنویت و معرفت ورضایت خاطر برخوردارند.یکی از مهم ترین اثرات ماه مبارک رمضان را ائمه معصومین ع کسب حکمت الهی فرمودنند .کسب حکت یعنی اینکه انسان از درون خویش به سرچشمه هدایت و بندگی برسد و مانند چشمه ای جوشان در برون ادمی تجلی پیدا کند حکمت یعنی هر انچه ادم از ایات الهی میشنود و میخواند قلب او انها را تایید کند و تصدیق کندوپی به زیبایی های عمیق ان ببرد.پیامبران الهی امدنند تا با یاد دادن جکمت جهت فهمیدن ایه های قران برای پیدا کردن معرفت ورشدو کمال هستی .بهرگرفتن از قران سرچشمه است برای همین هم وقتی درک کردی از درون خود اهل معنا میشوی .اگر انسان به این درجات از حکمت برسد که بدور نیست تازه پی میبرد که قران چه بار عظیم علمی و معنوی و معرفتی دارد .و این در ماه مبارک رمضان بهتر قابل درک است .از همین رو است که در این ماه مبارک بیشترین جلسات قرانی و سخنرانی و مباحثات علمی برگذار میگردد و از طرفی هم کسی که در ماه مبارک رمضان از هر لحاظ چیزی نفهمد وقت های دیگه هم نمی فهمد .این سوال که مگر خدا نیاز به تشنگی و گرسنگی ما دارد .این ها از فلسفه این ماه چیزی نمیدانند .اگر علمی بخواهیم بگیم میشه زمانی که شکم خالی است به مسائل شهوانی و وسوسه دار کمتر یا اصلا فکر نمی کند این ساده ترین مثال اما جهت یاد گیری ذاتی برای رشد مغز اماده است وفضای این ماه با گرسنگی و تشنگی ان چقدر فضای معنوی و مهربانی است گذشت کردن و بسیاری از خصلت های خوب نمایان میشود و اثرش برای کل جامعه مشهود است .کسب معرفت چیزی نیست که یک شب ادم به ان برسد کم کم باید در قلب بنشیند و رسوخ کند البته معجزات الهی هم هست که یک شب ره صد ساله طی کردنند شهدا در استانه شهادت ان وصیت نامه ها را مینوشتند که امام امت ان همه تعریف می کردنند .در یک جمع بندی اجمالی ماه مبارک رمضان خواندن و درک معارف دینی جهت کسب حکمت و معرفت که با خواندن سرچشمه ان قران است که انس با قران چه اثراتی در زندگی و جامعه دارد را میدانید . مفسر بزرگ قران علامه طباطبایی وقتی ایات قران تلاوت میکردنند اگر یک ایه را چندین بار میخواندند هر بار تازگی ان و تفسیر جدید و کامل تری داشتند این سخن بزرگ ترین مفسر قرانی است .و وقتی که انسان دارای حکمت و معرفت بشود بصیرت پیدا میکند و به روز میشود و پاسخ گوی خیلی از نیازهای روز اسلام است و تشخیص واجب و واجب تر پیدا می کند که این یکی از نیازهای امروز جامعه مااست و هر انچه که خداوند در این ماه قرار داده از واجبات اثراتش مستقیم برای خود بندگان است که روزه برای پیدا محکم تر شدن تقوا است .با کسب معرفت این ماه عزیز خود حفظ کرده ایم در پناه خداوند و ایات روایات فراوان داریم که خداوند متقین را از وسوسه های شیطانی دور می کند و او را حفظ می کند .و این بهترین پاداشت برای بندگان است .شادی ارواح طیبه شهدا امام شهدا صلوات ./ علی ازیر
بعضی موضاعات هستند که در حوزه خود نسبت به سایرمسائل ان نقش کلیدی تری دارند به صورتی که هریک ازمسائل به گونه ای از ان تغذیه کرده و به ان پیوند میخورند .در باب اعتقادات مسله ای توحید به گونه ای است اگر به ان بطور شایسته توجه شودو خداوند را با همه ای صفات وجمال ان بدرستی شناخت شود پذیرفتن عقاید بعدی همچو معادو نبوت وامامت و سایر عقاید برای مسلمانان منطقی و مستدل و روان میشود .در مقدرات عمل به فرایض دین نماز به عنوان اساسی ترین و افضل اعمال همین نقش را دارد .در حدیثی از امام جعفر صادق (ع) اگر نمازشما پذیرفت شود مابقی اعمال شما هم مقبول می افتاد و اگر نماز مقبول نیافتد بقیه اعمال نیک هم مقبول نمی افتاد.و نقش تقوا در مسائل اخلاقی و رفتاری نیز هم سان است .حضرت علی (ع)میفرماید تقوا در راس تمامی ارزشهای اخلاقی است وانسان با تقوا میشود مدار جامع تمامی صفات نیک .نقش سر در بدن ایجاد تعادل هدایت عملکردهاوهماهنگ کردن اعمال حیاتی سایر اعضااست .رییس یک مجموعه نیزهمین وظیفه را بر عهد دارد نسبت به اعضای مجموعه اش عهددار میباشد.برای پذیرش دین وسیر معنوی ان از نقطه اغازان مراحلی ذکر گردیده است نخستین مرحله اقرار به زبان شهادتین بر زبان اوردن و اقرار ان و سایر احکام ظاهذی دین همچو حرمت گذاشتن ورعایت تقوا درگفتارووواست.که چه اقرار زبانی و چه حفظ احکام ظاهری ان حتی منافقان هم می توانند رعایت کنند از برای نفوذ کردن .و انچه تمیز میدهد ایمان قلبی را با ایمان زبانی همین تقوا است .که انسان مومن در هیچ شرایطی از تقوا خارج نشده برای مهم ترین کارها اول رعایت تقوا بعد ان کار یا مسولیت .ولی انکه به زبان ایمان اورده نه با قلبی و اعتقادی در هر شرایطی از تقوا خارج برای رسیدن به هدف خود هر کاری می کند . حال از سطح اقرار زبانی بگذرد و به قلب وارد شود ایمان پدید می اید و دل ارام و قرار میگیرد.بنابراین برای رسیدن به یک زندگی پاک و موفق بانشاط باید از مرحله ایمان گذر و به مرحله تقوا رسید .انچه مسلم است سفارش بسیار داریم تقوا محافظ انسان در برابر هر گونه گناه و تباهی است .تمام انبیا الهی امدن برای تقوا .دستورات اسلام هم بر پایه ای تقوا است (ما روزه را بر شما واجب کرده ایم تا روح تقوادرشمازیادشود) انچه درجامعه و زندگی خود مخصوصا زمان حال انسان با رعایت کردن تقوا می تواند از هر گردنه سختی عبور کند .وقتی تقوا در گفتار .تقوادرعمل تقوا در کلیه زندگی فردی و اجتماعی رعایت شود خود تبدیل به یقین میشود و خود انسان هم به رشد و تعالی میرسد .انچه اخلاق امروز جامعه نیاز دارد تقوا در اخلاق است .انسان با تقوا یعنی مسلمان نشکن و کسی است که حوادث پول مقام وواو را نمی شکند لباس تقوا محافظ و سپری محکم است برای انسان که نمیگذارد به انسان اسیب برسد.زمانی که که به خطری میرسی خود به خود کنار می کشی در اصل محافظت کردی ازجان خود .رعایت تقوا برای مسولین و عالمان و خواص رعایت تقوا باید بیشترافضل باشد چرا که خرابی و خدای نکرده فساد هر یک اینها برای کل جامعه خطرناک است جامعه را به تباهی و سیاهی می برد.شاید بتوان گفت انچه نیاز امروز و تا ابد ما است عمل به تقوا در کلیه سطح زندگی و یاد دادن ان به فرزندانمان و نسل های بعد که جامعه را رو به رشد و کمال معنوی و حل مشکلات مادی و دنیوی مان میشود .شادی ارواح طیبه شهدا امام شهدا صلوات./علی ازیر
این روزهای اخرین سال شد و نیامدی تمام شهر را اب و جارو کرده ایم.گل زیبای نرگس تمام هفته را جمعه خوانده ایم به عشق دیدن رویت نشسته ایم در راه با وجودمان مشق میکنیم امدنت را بهترین خبر این جمعه شنیدن صدای اذان شما از کنار مسجد کوفه است .یا صاحب زمان (عج)همه را دیدن و تو را ندیدن سخت است .اقا جان بیایید که باید باشید تا بایدها و نبایدها بهم نریزد .سال هاست که غافله کربلا روی در راه نهاد است و بانک ارهیل هر صبح وشام بر می خیزد و مشتاقان را به پیوستن به غافله ای عشق فرامیخواند که تا این باب رحمت پیوست میان زمین و اسمان گوشوده بماند که بایستگان از ان محروم نمانند .و این موهبت اسلام است نسبت به دیگر ادیان الهی که کامل ترین دین خدا است .در کتاب تاریخ تمدن اسلام و غرب .امده است شریعت و ایین اسلام در اقوامی که ان را قبول کرده اند تاثیر به سزایی گذاشته است.در دنیا کمتر مذهبی پیدا میشود که مانند اسلام در قلوب پیروانش نفوذ و اقتدارداشته باشد بلکه غیرازاسلام شایدمکتبی یافت نشود که این قدر حکومت و اقتدارش دوام داشته باشد.قران که مرکزاصلی است اثرش در تمام افعال و عادات مسلمین از کلی ترین تا جزیی ترین اشکارا و ظاهر است .مردم ایران در میان مللی که اسلام را پذیرفته اند از یک امتیاز خاصی بر خوردارند و ان اینکه نظام فکری پیشنیان خود را فراموش کرده وبا جدیت و عشق علاقه درب دل خود را برروی افکار و عقاید دین جدید باز کرده .مهم ترین قومی که تغیر مذهب داد ایرانیان بودنند که اسلام را نیرومند و استوار دانسته و به قدرت و نیروی اسلام افزودنند .در کل تاریخ اسلام انچه که باعث بوجود امدن حوادث زمانی و مکانی ان شده از بعد رحلت رسول رحمت (ص)تشخیص ندادن نیاز روز اسلام است یا بهتر بگیم نداشتن بصیرت و دچار توهم شدن بزرگ ترهای اقوام و به دنبال رو انها مردم ان دوران هم نیاز روز اسلام را اشتباه گرفته و دچار توهم شدن وبزرگ ترین واقعی که شاخص تر هم است که یکی از دلایل اصلی ان همین مسله ای تشخیص ندادن اولویت واجب تر درست انتخاب کردن نیاز ان روز اسلام.واقعه عاشورااست خود حضرت سیدالشهدا در انتخاب ان روز درست عمل کرده و لبیک گفتن به ندای ان روز اسلام بود که با ریختن خون خود و اهل بیت خود باعث ماندگاری اسلام تا ابد شد .حضرت در میان همه فرایص واجب و مستحب خود مهمتریت و اولویت دار ترین ان را انتخاب کرده و میدانستن که اگر این مهم صورت نگیرد دیگر اسلامی نمی ماند تا بقیه فرایص را بخواهند حفظ کنند یعنی کنار گذاشتن بقیه فرایص برای حفظ واجب ترو این درست همان چیزی است که شهدا در انتخاب ان دچار تردید نشده و از بین کلاس درس و دانشگاه و ماندن در محل کسب و کار و کلاس ایدلوزی مسجد وو رفتن به جبهه را انتخاب کرده و رفتند . وانچه شهدا از ان گذشتن و الویت برتر را انتخاب کردن جملگی جز فرایص واجب دینی هستند نه امور پیش پا افتاده .و این یاری رساندن دین خدا که وعده ان را داده که هر کس دین مرا به موقع نیاز یاری کند من هم اورا یاری میدهم و ما به برکت انها در انتخاب راه و تشخیص نیاز روز اسلام با پیروی از ولایت فقیه محکم و استوار ادامه دهندگان راه از الست تا ابد باشیم انشاالله .شادی ارواح طیبه شهدا امام شهدا صلوات ./علی ازیر
علم حق هیچ گاه بر زمین نخواهد ماند حتی اگر دست های علمداربا علم برزمین بیفتد دستهای دیگری ان رابردوش خواهد کشید.انان که طالب علمداری اند باید مودب به اداب و مسلح به سلاح علمداری شوند .چشم ها را باید با اب بصیرت شست .و تن ها را به لباس صبر اراست که اولین علمدار سپاه اسلام حیدر کرار فرمود ..کسی نمی تواند علم را بر دوش کشد مگر اهل بصیرت و صبر باشد..اری ای مهربان خداجز در اغوش مهر تو کجا باید بروم که نزدیک تر از تو به من باشد .خداوندا مرا ببخش برای تمام نافرمانی هایم .برای تمام بودنها و نبودنها وتو چه زیبا صبر صبر کرده ای برای دست گیری و نشان دادن راه کمال و قرب الهی برای من .که اشرف مخلوقات بودن انچه را که باعث سجده ملائکه بر ادم داشته . با رسیدن به تو نشان ملائکه تو دهم . که کامل کنم رسالت بزرگی را که تو بر دوش ام نهادی و من قبول کردم . که هیچ یک از مخلوقات نتوانستن ان را قبول کنند الی انسان .. که انهم به لطف و کرم تواست که نیرو.ی استعدا را در من نهادی که بتوانم این امانت و این مسولیت بزرگ که بر دوش ام نهادی را با وظیفه شناسی و تکلیف عمل کردن بازگردم بسوی تو که تنها تو باقی هستی و دیگران و همه عالم فانی و بقا مختص ذات تو است .خدای من ای رب من چقدر مهربانی که حتی با مشخص کردن وظیفه و تکلیف باز هم مرا مختار گذاشتی در انتخاب راه که صلاح و کمال و رسیدن به تو کدام است وراه شیطان که راه مصیبت و بدبختی ادمی است کدام که معبود من چه مصیبتی از این بزرگ تر که از تو دور شوم مگر مصیبتی بزرگ تر از این هم هست که تو مرارها کنی به حال خودم و من خلاف جهت راهت بروم .که این رسم بندگی نیست که با اینکه میدانم دور میشوم از تو خدا خدایی که میدانستی . تا زمانی که دوران کودکیم شتاب می کنم برای بزرگ شدن و بعد از ان حسرت دوران کودکیم را میخورم اینکه سلامتی خود را برای پیدا کردن طمع وار پول صرف کنم و بعد پولم را صرف بدست اوردن سلامتی ایم کنم . اینکه با نگرانی برای اینده زمان حال را از کف بدهم که نه در حال نه در اینده زندگی کنم و فراموش کنم که به دنیا امده ام و بر میگردم نزد تو چنان زندگی می کنم که انگار برگشتی نیست و چنان میمیرم که انگار از اول نبوده ام .و انچه را که باید از زندگانی کردن درس بگیرم و به ان عمل کنم .که بهتر بهتر ان معرفت الهی را درک کنم .که رضا باشم بهرضای تو تسلیم حق باشم و انچه تو توسط پیامبران خود که اخرین نبی خود را با ائین اسلام عزیز..که کامل کننده ادعیان رسولان تو است . بشارت داده .برای رهایی انسان از جهل و نادانی و رساندن به سر منزل مقصود. که نبی مکرم اسلام با برپا کردن غلم حق اغاز گراین دین اسمانی که انچه را که بشر حتی تا ابد به ان نیاز دارد در قران وحی شده توسط حضرت جبرائیل بر رسول مهربانی حضرت محمد (ص)اوردی که افضل اعمال تنها راه سعادت ایمان جهاد شهادت قرار دادی و چه زیبا سیدالشهدا این خط سرخ را برای ایند گان رسم کرده .تا ابد .شادی ارواح طیبه شهدا امام شهدا صلوات ./علی اژیر